måndag, juni 19, 2006

Jag har en plan

Singel. Känns som att ordet andas en sorts frihet. Jag bestämmer till 98 % över mig själv (de resterande 2 % är chokladberoendet boss över. På nått jävla konstigt sätt så har den delen alltid veto när man promenixar förbi konfekthyllan på ICA...).

Men ordet andas också ensamhet. Ensam tandborste. Ensamma nätter. Och ensam jävla fiskfilé i stekpannan. Och ibland ömkar jag mig själv till den grad att jag går runt och deppar en hela dagen.

Inte blir det bättre heller för att mina tre närmaste kompisar numera tituleras Flickvän. Till och med min kompis, och till lika f.d. supersingeln, B har numera stadgat sig med en pojke. (är såklart glad för deras skull men blir så påtagligt att man själv är ensam...)

Men jag har en plan! Jag ska bli Lycklig Singel. Japp, det finns faktiskt något sådant. Tror jag... Nu när sommaren är här ska jag gilla läget, så att säga. Tänka positivt, flörta och tänka ännu lite positivare. TVINGA mig själv att tänka positivt.

Jag ska bli testperson i min egen studie. Syltis i provrör. Kommer inte sluta med någon C-uppsats men kanske ett lyckligare jag!?

Stay tuned...