söndag, juli 16, 2006

Lista

För att spinna vidare på det här med att bo ensam i en lägenhet. Lite pros and cons liksom.

+

Det är jag som bestämmer när jag vill äta

Det är jag som bestämmer när det behöver städas

Jag är enväldig härskare över fjärrkontrollen

Endast mina smakfyllt utvalda möbler som finns i lägenheten

Ingen kommer se berget av disk när jag inte orkat diska på ohemult lång tid

Jag behöver inte längre gömma Coca-Colan bakom den inlagda gurkan i kylen, för att vara säker på att den kommer vara kvar två timmar senare

Det finns alltid varmvatten när jag känner för en dusch

-

Ensamt, ensamt, ensamt

När stället väl behöver städas är det jag som måste fixa det

Myskvällar med hyrfilm och ljus är inte fullt lika mysig själv

Att laga middag till en person är inte särsklit bejakande för matintresset


Är för trött för att komma på fler punkter för tillfället. En fortsättning kanske kommer(?). Det blev i alla fall fler + än -.




1 Comments:

Blogger Anette said...

+
Får ha täcket alldeles själv. Vill jag ligga inlindad som en kåldolme är det ingen som klagar

-
Ingen att krypa tätt intill om täcket försvinner

Sen som en fortsättning på din kommentar hos mig...på plussidan så finns det ingen som klagar över att jag köpt ytterligare ett (eller flera) par skor som jag kanske egentligen inte behöver... ;)

7/16/2006 2:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home